Výzva: Je potřeba být aktivní!

nezaklCo si v té dnešní zhoršující se společenské situaci počít? Je jasné, že změna nepřijde ze dne na den. Stejně tak je ale jasné, že změna nepřijde vůbec, pokud se o ni nepřičiníme. Dokud budeme nechávat naše osudy nadále v rukou hrstky vyvolených, nemůžeme čekat, že se budeme mít lépe. Jedině aktivita většiny z nás může přinést – tak jako před 18 lety – zásadní změnu k lepšímu. A to je přesně to, co vám dnes navrhujeme: je potřeba být aktivní!

Naším nejaktuálnějším problémem je vláda, která nás přestala zastupovat a hájí zájmy skupiny mocných ve vládě Spojených států namísto zájmů našich. Jde o podobnou situaci, jako před rokem 89, jen tehdy naše vláda nehájila zájmy Západu, ale Východu. Doba pokročila, ale praktiky našich politiků zůstávají podobné. Jak by také ne – naše stávající politické špičky se narodily za minulého režimu, vyrostly za minulého režimu a uvažují stejně, jako se uvažovalo za minulého režimu. Jen Ivana nahradil John a místo do východní zadnice se leze do té západní.

Naše vláda nás ignoruje a tak navrhujeme posílit tlak na druhé straně, za mořem – bojkotem amerických výrobků a firem. Dnešní politici neslyší na volání svých voličů, nerespektují názor většiny obyvatel své země, odmítají vypsat referendum, ve kterém bychom rozhodli my všichni. Jediná řeč, které rozumí, je řeč peněz. Proto navrhujeme začít mluvit touto řečí a ekonomickým tlakem přimět, prostřednictvím amerických firem, vládu USA změnit svoji nebezpečnou a demokracii a mír ohrožující zahraniční politiku. Přestaňme podporovat našimi penězi politiku, která se nám nelíbí. Přestaňme každý den věnovat desítky korun z našich peněženek nákupem Coca-col, amerických cigaret, vyberme své peníze z amerických bank. Když tak učiníme, máme šanci, že náš hlas přestane být ignorován.

Tento náš návrh není v žádném případě namířen proti běžným Američanům či proti Čechům pracujícím v amerických společnostech. Většina Američanů stejně tak jako většina z nás nesouhlasí se stávající politikou amerického prezidenta a i oni si přejí změnu. Jejich vláda je zradila stejně tak, jako nás ta naše. A stejně tak, jako byl indický bojkot britských výrobků v době kolonizace nástrojem ke zbavení se Indů od britské nadvlády, bude i bojkot amerických výrobků naším nástrojem ke zbavení se radaru, pokud se přidáte i vy. Nebude ale stačit se jen přidat, musíte poslat toto poselství dál, rozšířit ho mezi své známé a vrátit jim důvěru, že tenhle boj máme šanci vyhrát. Když se přidají i oni, máme šanci. Pokud se nepřidají, radar tady bude.

Náš další návrh spočívá v omezení vlivu manipulujících a cenzurujících televizních stanic tím, že se na ně budeme dívat každý z nás o hodinu denně méně. Vypněte každý den aspoň na jednu hodinu vaši televizi. Navrhněte totéž lidem ve vašem okolí. Osvoboďme naše mysli od tohoto formování, které utváří naše názory ku prospěchu jiných. Využijte tuto získanou hodinu denně k něčemu pozitivnímu – přečtěte si knížku, zajděte do divadla nebo na koncert, jděte se projít nebo se milujte s partnerem, navštivte známého nebo příbuzné, zkrátka dělejte to, co opravdu chcete. Přesekněme pouta pasivity, která nás vážou k televizi. Osvoboďme naše mysli a naše srdce.

Třetím návrhem je, ať každý z vás sesbírá podpisy pod jeden petiční arch a pošle nám jej a ať vyzve lidi ve svém okolí, aby udělali totéž. Ať každý z vás šíří materiály s argumenty proč říkáme ne radaru a šíří webovou stránku iniciativy http://www.nezakladnam.cz. .

Náš poslední návrh je ze všech nejjednodušší, ale přesto účinný. Navrhujeme ať každý, kdo se chce aktivně připojit k tomuto našemu nenásilnému boji, pošle na účet iniciativy symbolických 20 korun. Tak budeme vědět, s kolika lidmi můžeme počítat a současně budeme mít peníze na kampaň proti radaru. Šanci na úspěch máme jedině v tom případě, že se k tomuto návrhu přidáte nejenom vy, ale také lidé ve vašem okolí.

SPOLEČNĚ MÁME ŠANCI!

Všem, kdo si tak jako my nepřejí umístění vojenské základny USA na našem území a kdo chtějí podpořit opravdovou demokracii v naší zemi, navrhujeme bojkot amerických výrobků a firem.

Zde je seznam některých ze společností, které můžete přestat podporovat:

Coca Cola Company (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Kinley, Lift, Bonaqua, Cappy, Nestea®, NESCAFÉ® Xpress, Powerade, Burn), PepsiCo (Pepsi, 7Up, Mirinda, Mountain Dews, Schweppes, Dr Pepper, Canada Dry), Philip Morris (Marlboro, L&M), McDonald’s, KFC, GE Capital bank (GE Money), Citigroup (Citibank), General Motors (Opel auto), Hewlett-Packard, IBM, Mars Incorporated (Mars, Bounty, M&M’s, Twix, Snickers, …), Kraft foods (Milka, Jacobs, Siesta, Dadák, Figaro, 3bit, Tang, Cóte c’Or, Toblerone, …), Johnson & Johnson (Johnson’S Baby, Neutrogena, Clean & Clear, T/gel, Reach, Acuvue, Visine, o.b., Carefree, Olynth, …), Procter & Gamble (Ariel, Tide, Bonux, Vizir, Jar, Mr. Proper, Lenor, Pampers, Always, Tampax, Pringles, Pantene, Head&Shoulders, Wash&Go, Secret, Max Factor, Old Spice, Laura Biagiotti, Hugo Boss, Bruno Banani, Lacoste, Naomi Campbell, Puma, Escada, Valentino, Wella, Oil of Olaz, Blend-a-dent, Duracell, Braun, …)

Seznam se bude stále aktualizovat o další společnosti a jejich výrobky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *